נכתב על ידי מנחם פוגטש:
יום פיצוץ נגררתי לגובה 2000 כאשר התנאים עדיין לא היו בשיאם.כעבור 10 דקות אני על הרצפה מתוסכל . רפי לוסקי שישב בהמתנה בצל הסככה הסביר לי מקצועית מה קרה.להסברו,מאחר והיו טרמיקות בלתי נראות (ללא עמודים או ציפורים או דאונים אחרים )טסתי לכיוון כללי רצוי ולא הקפדתי לשמור בכוח את הכיוון לנקודה מוגדרת באופק.זה קורה בעיקר בדאונים קלים שהדאון נע מעצמו ימינה וא"כ שמאלה וחוזר חלילה תוך שהוא שומר על כיוון אבל טס בתוך המינוס כי כך למעשה הוא "בוחר"לעצמו את הדרך הקלה לגלישה.מסתבר שמדריכים מלמדים לטוס לעבר נקודה מסויימת תוך שמירת כנפיים מאוזנות אבל לא בגלל הסיבה הזאת. לאחר ההסבר של לוסקי נגררתי שוב ל 1500 והקפדתי בתדריך שנתן לי ועד מהרה הגעתי לגובה 7 ומזרחית לשוקת גם 9.5 עד תל ארד וחזרה בעייתית ל K-8 מול רוח 30-40 קמ"ש.
מנחם פוגטש
שמוליק ברוקשטיין: השקף הבא הוא מתוך מצגת שהצגתי בהשתלמות מדריכים בשנת 2000. מספר התרגיל לקוח מדף התרגילים המכונה "הסדין" הנושא אמור להיות מטופל בתרגיל 8 בסדין!!!