לוח תורנים
 


יום שישי, 27 אוק', 2017
  מדריך : קובי פלדמן
  גורר : רלי שרף
  א. שדה: איציק חלפי
  ר. תור: וייס (18)

יום שבת, 28 אוק', 2017
  מדריך : דקל רענן
  גורר : טומי בן-ארי
  א. שדה: פוגטש / עלי
  ר. תור:  כנען (6)



תור הדואים

 
צי הדאונים
 
גוררים
4X-AFN 4X-AJD
דאונים
4X-GKT 4X-GAH
4X-GAC 4X-GFR
4X-GKG 4X-GIM
4X-GDI 4X-GCH
  תקין   לא תקין
 
 
קישור ל OLC
 


כל הטיסות מרכז דאיה נגב
כל הטיסות במגידו

מהי ליגת OLC?
 

טיסת השבת 11 למאי של לוסקי

Back

שלום חברים
שבוע עמוס עבר עלי, יום רביעי התחילו עונת החתונות, שתי חתונות במרכז הארץ ביום רביעי וחמישי כולל חזרה לשדה בוקר בסביבות 2 לפנות בוקר  הביאה אותי למצב של עייפות ייתר ביום שישי.
אני מגיע לשדה, תנאיי הדאייה מתחילים מאוחר השילוב של חום עייפות והרגשה פיזית גרועה שלחה אותי הביתה בלי טיסה.
יום שישי שהיה אמור להיות מנוחה ושינה מוקדמת השתנה עם פרסום הטיסה היפה והטובה של נני, 288 נקודות שקיבל בטיסה זו הזניקה אותו לראש הליגה, שבוע קודם חלפתי אותו בליגה ושוב הוא מוביל.
מעשה זה של נני לא יכול לעבור בלי תגובה הולמת, אז קודם שעה ארוכה אני לומד את הטיסה של נני ואין ברירה חייבים להודות הוא מהטייסים הטובים בארץ הוא יודע שכדי לבצע טיסה ארוכה ביום חלש או בינוני צריך להתחיל בתנאים החלשים לשרוד ולצבור קילומטרים ואח"כ בשיא התנאים לשפר קצב מהירות להשלים ולסיים עד סוף תנאיי הדאייה.
טוב סיימתי ללמוד למה כמה ואיך נני עושה זאת, ועכשיו צריך להכין ולתכנן את הטיסה של יום שבת, התחזית נראית לא רע בשיא היום צפוי גובה 10,000 רגל ויותר אבל הכול מתחיל מאוחר, התכנון שלי הוא על טיסה של כ 5 שעות, המטרה לעבור את נני בלפחות 100 נקודות ליגה .
 
אני מריץ מודלים שונים של מסלולי טיסה על התוכנה של הקרוס קאנטרי, התכנון מפורט יש שעה שאני אמור להגיע לאזור ירושלים, חייב לחזור דרומה עד שדה בוקר לפחות, משם שוב צפונה קרוב לירושלים וחזרה, ע"פ המודלים הפתרון התיאורטי שלי לחזור מצפון מדבר יהודה דרך גב ההר בקו יישר מה שדורש לחצות את ההר חברון וכד' באופן לא שיגרתי. שיננתי וחזרתי על מצבי דילמה וסמולציה של חזרות שונות בשעה 17:00 ומאוחר יותר, מהאזור, הרגשתי מוכן לתגובה שלי לטיסה הטובה של נני.
 
יום שבת בבוקר אורי מתאם איתי טיסה צמודה לשלי, הוא הבן זוג המושלם לטיסות כנף לכנף , הוא מוסיף כמות עצומה של מים לכנפיים כדי להשוות עומס כנף לשלי, המשמעות נוכל לעבוד צמוד ויחד, מז"א הצפוי הוא ללא עננים ובן זוג שמסוכרן איתך משפר לפחות ב10-20% את המהירות ובעקבותיו את המרחק.
המראות שלי ושל אורי צמודות קרוב ל 12 בצהרים אני בפיק שלי ואורי בדאון שלו עמוס לעייפה במים.
התחלה חלשה תנאיי דאייה חלשים אני דוחף קדימה צפונה גבהים של 3-5 אלף רגל, אורי נשאר לחכות לי באזור תרקומיה.
אני ממשיך על ההר מערבית לבית לחם עד לשכונות המערביות של ירושלים, הדרך לא נעימה השטח גבוה ואני שומר בקפידה ערכי גלישה לשדות מערבית לי.
הבקר עוצר אותי בגלל תעבורה אווירית אחרת באזור, והקרבה ל TMA בן גוריון, החזרה דרומה מהירה יותר עדין נמוך יחסית, מפגש עם אורי דרומית לתרקומיה ,זה מרגיש כמו איחוד משפחות, אנו צמודים עובדים ומסוכרנים מצוין אחד עם השני, אני מנהל את המלחמות הרגילות עם הבקרים, אנו בגובה נמוך בהר יתיר בבקעת ערד מתפתחים ורצים עמודי אבק, לא עומדים בפיתוי בגובה נמוך מאוד אנו פוגשים את העמוד הראשון, קדימה נוצר עמוד אבק לי נראה כמו טורנדו בעוצמה של  5 , מעלינו יובל עם הטווין אסטיר בגובה של 10,000 רגל ואנו מלחכים עשב בגובה נמוך מאוד. אנו מדלגים במהירות מעמוד אבק אחד לשני עד לטורנדו שלי שמספק את הסחורה ובגדול.
קצב הטיסה משתפר מאוד ואנו תוך זמן קצר בשדה בוקר לא לפני שאנו רואים במד גובה 10,000 רגל בטרימיקה הטובה של היום.
אני בפיגור קטן בלוח הזמנים שהקצבתי לעצמי בשדה בוקר.
בשדה בוקר אנו פוגשים את אמנון וגבי טבק (שכרגיל אין לו מערכת ניווט והקלטת הטיסה שלו) , עכשיו נשאר הלג לצפון, אני מגדיל ומגדיל מהירות אורי הגדול צמוד ויחד אנו תוך זמן קצר מאוד שוב ברכס ייתיר.
המהירות הגדולה עלתה לנו בגובה יקר, במדבר יהודה נוצרים עננים בגובה 11,000 רגל מתחת לנתיב התובלה, הבקר מגביל אותנו ל 5,000 רגל בינתיים אין בעיה אני מגיע מתחת לענן הראשון בגובה 4,000 רגל, בדיוק בגובה שמתאים לנחיתת חרום במצדה, שחר שצופה בנו מגובה 11,000 רגל מהטווין אסטיר מזהה את אורי נמוך ושואל שאלות בטיחות, מה שגורם לאורי לעצור אני שוב לבד.
בקשות תחינות לבקר ויש לי אישור להמשיך בגבהים של 7,000 רגל, אני ממשיך צפונה מהירות מכסימאלית שלי ,קו עננים בגובה 11,000 רגל אני מתקרב לירושלים שוב מתחנן ןמבקש מהבקר בקשה אחרונה אישור לטפס לגובה לזמן קצר ואז לחזור הביתה, הרעיון שזאת הבקשה האחרונה שלי להיום או האפשרות שאני סוף סוף יחזור הביתה מאוד קסמה לבקר והוא הבטיח לחזור עם תשובה.
בינתיים אני בנקודה שעלי לקבל החלטה 70 קילומטר משדה תימן 7,000 רגל גובה, האם בקו יישר לשדה תימן דרך חברון, זה אחד התרחשים שלמדתי היטב ערב קודם המשמעות היא לבצע בפועל ערכי גלישה של 1:33 רכיב רוח צד הנתונים אפשריים, קדימה באזור לכיש משתוללת שריפת יער, על הקשר ובאוויר 5 מטוסי כיבוי עוסקים בכיבוי השריפה ואני מקווה בסתר ליבי שתישאר טיפה אש שאוכל לנצל לצורך טיפוס בדרך.
יצאתי לדרך, קו העננים המקסים מאחורי, והבקר מודיע לי שמותר לי לטפס לגובה 11,000 רגל לזמן קצר, מאוחר מידי אני מודה ומקווה להבא לתשובה דומה ביום אחר.
הלג הארוך הביתה והעייפות שלי מגיעה לקצה, עומס העבודה יורד בגלישה הארוכה הדאון מבצע את המוטל עלי ערכי הגלישה בפועל טובים יותר מהנדרש אני חוצה את העשן הסמיך של השריפה הגדולה בדרך הראות יורדת וריח העשן חריף מאוד בגובה, חולף את ענן העשן הגדול ומגיע עם עודף גובה שמאפשר עוד 5 קילומטר דרומה לפני הנחיתה.
אז מה היה לנו, אתגר נהדר בזכות נני, ביצוע מלא של היעדים שהכרזתי עליהם עוד לפני הטיסה לכל מי שרצה לשמוע וגם לכאלו שלא.
עבודת צוות נהדרת והעיקר מבחנתי 380 נקודות יקרות של ליגה והובלת הליגה בפער של 100 נקודות.
תודה לנני על האתגר ובמיוחד על שיחת הטלפון והפרגון שלו אחרי.
אז טיסה כזו לא מסתימת בלי תחקיר מבחינתי איפה משפרים בפעם הבאה ואורי כמובן לא מוותר ושוב מתחקרים בשיחות טלפון ארוכות ומציבים סימולציות שונות של מצבי דילמות באוויר לפעם הבאה.
נחיתות רכות  http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=2335922

בתמונה רפי
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 
המועדון בוידאו
 
 
מזג אויר בשדה
 

 
מפת הגעה לשדה
 

סרוק וסע - לחץ על הלינק  וסרוק את הברקוד ישירות ל GPS

כל הזכויות שמורות -  מרכז דאיה נגב. המועדון הינו עמותה רשומה וללא כוונות רווח
צור קשר
לייבסיטי - בניית אתרים