לוח תורנים
 


יום שישי, 27 אוק', 2017
  מדריך : קובי פלדמן
  גורר : רלי שרף
  א. שדה: איציק חלפי
  ר. תור: וייס (18)

יום שבת, 28 אוק', 2017
  מדריך : דקל רענן
  גורר : טומי בן-ארי
  א. שדה: פוגטש / עלי
  ר. תור:  כנען (6)



תור הדואים

 
צי הדאונים
 
גוררים
4X-AFN 4X-AJD
דאונים
4X-GKT 4X-GAH
4X-GAC 4X-GFR
4X-GKG 4X-GIM
4X-GDI 4X-GCH
  תקין   לא תקין
 
 
קישור ל OLC
 


כל הטיסות מרכז דאיה נגב
כל הטיסות במגידו

מהי ליגת OLC?
 
דף הבית >> בואו לטוס איתנו! >> קורס רשיון טיס לדאון
רשיון טיס לדאון - כל הפרטים 
 
מרכז דאיה נגב הינה עמותה ללא כוונות רווח, המופעלת ע"י חברי המועדון שהם גם הבעלים של הדאונים, המטוסים הגוררים ושאר ציוד המועדון.
הפעילות של המועדון הינה תחת פיקוח רשות התעופה האזרחית (רת"א) המנפיקה את רשיונות הטיסים והמדריכים.

המועדון מונה כ 70 חברים, 8 דאונים (4 דו מושבי ו 4 חד מושבי), שני מטוסים גוררים, ועוד כ 10 דאונים פרטיים. 
הפעילות נעשית משדה תימן שליד באר שבע, בימי שישי, שבת וחגים. לכל פעילות יש לפחות 3 בעלי תפקיד כולם בהתנדבות:
  1. מדריך אחראי לפעולה, שתפקידו ללמד את החניכים המצטרפים את כל שלבי הטיסה עד לשלב הסולו, וכן לבצע בדיקות תקופתיות לטיסים ותיקים.
  2. טיס גורר, המנוע של הפעילות, מרים את הדאונים לרוב לגובה 1500-2000 רגל מעל הקרקע (כ 600 מטר)
  3. אחראי שדה - אחראי לניהול יעיל של הפעולה, רישום הטיסות וקביעת סדר ההמראות ובסוף יום הפעילות - קיפול והחזרת הדאונים ושאר הציוד למקומם.
פעילות מתחילה בשעה 9, החברים מוציאים את הדאונים, שוטפים אותם ומובילים לעמדת המראה. לפי כמות החניכים, בד"כ אפשר לבצע 2 עד 3 המראות ליום (תלוי בכמות חניכים). לספורט זה צריך הרבה סבלנות, ויש לקחת בחשבון פעילות ליום שלם במסגרת הקורס. 
 

מהם שלבי קורס טיס על דאון?
  1. שלב הלימוד - לוקח כ 40 המראות עם מדריך עד להקנית מיומנות הטיסה. בהתאם לרמת הטיס, שלב זה יכול אף להתארך. בכל מקרה הטיס נבחן לסולו ע"י מד"ר (מדריך דאיה ראשי) - אין פשרה לגביי בטיחות!
  2. שלב הסולו - לאחר השלב הראשון, החניך יכול לטוס סולו בפיקוח מדריך מהקרקע. לפני כל יום פעילות ולפני סולו, יטוס החניך טיסת צ'ק עם מדריך לבדיקת רמת טיסה
  3. שלב המבחנים העיונים - יש לבצע כ-6 מבחנים עיונים ברשות התעופה האזרחית (רת"א). הלימוד מתבצע בחלקו באופן עצמאי ובחלקו יחד עם מדריכי המועדון.
  4. מבחן מעשי - ע"י בוחן מוסמך של רת"א, שלאחריו יתקבל הרשיון הנכסף ! ! !
כמה עולה ללמוד לטוס? התשובה היא שהלימוד לא עולה!!!
חניך משלם כמו חבר מועדון, ולמעשה משלם רק עבור הטיסות שהוא טס, כך שלא משלמים על ההדרכה עצמה (התנדבות כתבנו למעלה).

מהם העלויות של החבר (והחניך)?
מבנה העלות מתחלק ל 4:
  1. דמי חבר קבועים של 270 שח לחודש, אותם משלמים החברים ללא קשר לכמות הטיסות
  2. גרירה של הדאון (לפי הטבלה מטה), לרוב חניכים נגררים לגובה של 2000 רגל בעלות של 130 שח לגרירה
  3. שעות שימוש של הדאון - רק 45 שח לשעה
  4. דמי חבר חד פעמי, בסך 1300 דולר המשולם לפי התקדמות:
    1. 300 דולר לאחר 10 טיסות 
    2. 500 דולר לאחר ביצוע סולו ראשון
    3. 500 דולר בזמן הוצאת רשיון הטיסה
הערה: קימות עלויות נוספות כגון: אישור רופא תעופתי, אגרות מבחנים עיוניים, רשיון מתלמד, אגרות מבחן מעשי וכו (בהתאם למדיניות רת"א)

לחניכים: יש לקחת בחשבון שכל טיסה תעלה בערך 150 שח (130 גרירה + 20 שח וכ 20 דקות באויר). אם חניך מגיע פעם בשבועיים וטס שתי טיסות בכל פעולה, העלות החדשית תהיה 600 לטיסות + 270 דמי חבר. לאחר קבלת רשיון הטיס, העלויות קטנות כי חברים יכולים לטוס טיסות ארוכות יותר ובזוגות (חצי).

משך הקורס עד לקבלת רשיון תלוי לגמריי בחניכים. יש זריזים שתוך חצי שנה עם רשיון, ויש כאלה שאחרי שנתיים. בכל מקרה אין מה למהר, ההנאה מובטחת מהטיסה הראשונה.


עלויות גרירה (חניכים נגררים לגובה 2000 רגל):
מ גובה גרירה עד גובה גרירה מחיר
0 1000 ₪ 90.00
1100 1500 ₪ 110.00
1600 2000 ₪ 130.00
2100 2500 ₪ 190.00
 

כל הפרטים נמצאים בפק"ל מרכז דאיה נגב בלינק המצורף.
 

​למצטרפים נא להדפיס את תיק החניך, ישמש רישום טיסות לרשיון
תיק חניך מלא *חדש* 2016-01-04 student file download
 
 
לימוד עיוני:
 מאתר המועדון, תחת הלשונית 'ספריה', הורידו את הספר 'בשלושה צירים'. זהו הספר הבסיסי ללימוד דאיה וקריאתו חובה. כל קריאה נוספת רק תעשיר אתכם ויש רשימת ספרים מומלצת.
 
 
עוד מידע פרקטי:
 
אז איך מצטרפים?
הכי פשוט, להגיע בסוף השבוע לאחד מימי הפעילות בבוקר ולהצטרף לפעולה.  אם אתם רוצים להיות יותר בטוחים ניתן גם ליצור קשר באתר ולתאם את הגעתכם בצורה יותר מסודרת.
במהלך היום תכירו את סדר היום ואופן ההתנהלות. מגיעים בתשע, מוציאים את הדאונים, מנקים אותם וגוררים אותם לתחילת המסלול.
בהמשך מתקיים תדריך שניתן ע"י המדריך התורן ומתחילות ההמראות ע"פ הסדר שקבע אחראי השדה התורן. הרשמו אצלו לטיסת היכרות - מטרת טיסת ההיכרות היא לתת לכם התרשמות ישירה בחווית הטיסה בדאון. בטיסה ראשונה זו עם מדריך, תקבלו הסבר קצר על עקרון הטיסה וההגאים, ולאחר ההמראה תקבלו לידיכם את הגאי הדאון - וכל זה בפיקוח המדריך.
 
 
איך להיערך לטיסה?
הביאו כיסוי ראש, רצוי כובע עם שוליים לא מאוד רחבים. כובע מצחיה יפריע לשדה הראיה שלכם. הצטיידו במשקפי שמש ובנעליים סגורות (לא בסנדלים שיכולים להיתפס בדוושות המפעילות את הגה הכיוון).
כדאי לאכול בבוקר משהו קל. לא כדאי לעלות לטיסה על בטן ריקה וגם לא אחרי ארוחה דשנה.
קחו אתכם בקבוק מים.
במהלך הטיסה ניתן לשוחח עם המדריך ללא צורך באוזניות. שומעים ברקע רק את רחש הרוח ואת הדיבורים במכשיר הקשר.
במהלך הטיסה אל תגעו בהגאים ללא הנחיה מפורשת של המדריך ואל תגעו בשום דבר. רצועות המושב יאחזו בכם היטב. במידה ואתם חשים צורך לאחוז במשהו, החזיקו ברצועות הכתף.

מהאתר (תחת סיפריה) הורידו את 'תיק חניך מלא חדש'. בסוף כל טיסה תמלאו בדפיו את סיכום הטיסה והערות המדריך. בסוף יום הפעילות יחתום המדריך על הטיסות. כשתגיעו לשלב בו תהיו מוכנים לבחינות רת"א לרשיון דאיה, תדרשו להציג את תיק החניך.

מרגע החלטתכם להצטרף למועדון, יש לבצע שני דברים"
  • להוציא רשיון מתלמד ברת"א (שם יבדקו  העדר רישום פלילי (המכונה "תעודת יושר")
  • בנוסף לכך תדרשו לגשת לבדיקה רפואית אצל רופא תעופתי. רשימת רופאים נמצאת באתר רת"א.
הקורס מתנהל ע"פ הקצב של החניך. רצוי שביום פעילות (שישי או שבת) יבצע החניך לפחות 2-3 טיסות. אם תבואו בשני ימי הפעילות תתקדמו מהר יותר.
ימי הפעילות – ככלל, המועדון פועל כשחיל האויר אינו פועל וזה אומר סופי שבוע וחגי ישראל.
 
הטיסות בקורס הדאיה מתבצעות בשני דאוני הדרכה:  KA-7 - דאון הדרכה ותיק, אמין מאוד ונוח להטסה, ועל דאון Twin Astir מתקדם יותר, לחניכים בשלבים מתקדמים של הקורס.
צוות המדריכים עבר הכשרה מיוחדת והסמכה להדרכה. הם עצמם נדרשים לבחינת רמה מדי פעם ומקיימים פגישות קבועות בראשות המדריך הראשי.
במהלך הקורס תטוסו עם מדריכים שונים ויש בכך מעלה גדולה משום שלפעמים חניך לא מצליח להתגבר על מכשלה מסוימת גם אחרי שקיבל הסבר מהמדריך אבל הסבר מנוסח אחרת אצל מדריך אחר יעזור לו להתגבר על המכשלה.
מאחר שמועדון הדאיה הוא מועדון חברים המוגדר כעמותה ללא מטרות רווח (מלכ"ר) צוות המדריכים, כמו כל שאר בעלי התפקידים במועדון, פועלים בהתנדבות.

 
לימוד עיוני:
 מאתר המועדון, תחת הלשונית 'ספריה', הורידו את הספר 'בשלושה צירים'. זהו הספר הבסיסי ללימוד דאיה וקריאתו חובה. כל קריאה נוספת רק תעשיר אתכם ויש רשימת ספרים מומלצת.

 
אז מתי הקורס נגמר?
ובכן, כשהמדריכים שלכם יראו שבאופן עקבי אתם טסים ברמה הנדרשת אתם תעברו מבחן ע"י המדריך הראשי. היה ועברתם את הבחינה, אתם תעלו מייד לטיסת סולו.
מרגע זה אתם מוגדרים כסוליסטים, כלומר אתם טסים לבד ללא מדריך, אבל יחד עם זאת אתם עדיין נחשבים לחניכים:
  • בתחילת כל יום פעילות אתם חייבים בטיסה אחת עם מדריך.
  • אתם טסים אך ורק כשיש מדריך על הקרקע שמודע לכך שאתם טסים ושומר על קשר רדיו אתכם.
  • אתם שומרים על טווח גלישה לשדה.
 עליכם לצבור מינימום 10 שעות בטיסות סולו על מנת שתוכלו לגשת לבחינה מעשית.
עליכם לרכוש Logbook לרישום הטיסות.
 
בחינה מעשית:
ברגע שהמדריך הראשי יחליט שאתם מוכנים לבחינה הוא יפנה אתכם עם טופס לרת"א. שם תשלמו את אגרת הבחינה.
הבחינה תערך בשדה תימן ביום פעילות רגיל. הבוחן יטוס אתכם שתי טיסות אבל הוא רשאי גם לדרוש טיסה נוספת.
בטיסה הראשונה יבחן אתכם על רמת הטסה כללית ובטיסה השניה יתרגל אתכם מצבי חירום ויבדוק את כושר השיפוט שלכם.
 
מרגע שאתם טסים כסוליסטים עליכם להתחיל ולהתכונן לבחינות העיוניות של רת"א שגם עבורן יש לשלם אגרה שעלותה כ 100 שקלים לבחינה.
ישנן 6 בחינות:
  • הכרת הדאון – מבחן ידע על הדאון עליו אתם טסים, Ka-7  או Twin Astir.
  • ידע טכני כללי
  • ניווט
  • מטאורולוגיה
  • חוקה
ומבחן נוסף שנערך ע"י משרד התקשורת:
  • מבחן רדיו לקבלת רשיון RT.
יש לעבור את כל הבחינות בציון של 70 לפחות.
היה ועברתם את הבחינות עליכם לשלם שוב אגרה עבור הנפקת רשיון טיס עם הגדר דאיה.
 
מזל טוב! כל הכבוד.

כך זה נראה...הרגע הנכסף והמאושר של הסולו:



 


 
 
המועדון בוידאו
 
 
מזג אויר בשדה
 

 
מפת הגעה לשדה
 

סרוק וסע - לחץ על הלינק  וסרוק את הברקוד ישירות ל GPS

כל הזכויות שמורות -  מרכז דאיה נגב. המועדון הינו עמותה רשומה וללא כוונות רווח
צור קשר
לייבסיטי - בניית אתרים