לוח תורנים
 

יום שישי 28 יולי 2017
  מדריך : טל עוז-ארי
  גורר : יגאל קפלן
  א. שדה: נוימן / כנען
  ר. תור: איתן (11)

יום שבת 29 יולי 2017
  מדריך : ברוקשטיין
  גורר : יגאל קפלן
  א. שדה: גרא / איתן
  ר. תור: נוינר (12)



תור הדואים

 
צי הדאונים
 
גוררים
4X-AFN 4X-AJD
דאונים
4X-GKT 4X-GAH
4X-GAC 4X-GFR
4X-GKG 4X-GIM
4X-GDI 4X-GCH
  תקין   לא תקין
 
 
קישור ל OLC
 


כל הטיסות מרכז דאיה נגב
כל הטיסות במגידו

מהי ליגת OLC?
 

מהי הדאיה?

Back
נלקח בחלקיו מאתר של אבינועם עמיזן http://www.holylandmap.net/rashi.htm

מהי דאייה
הדאייה היא דברים רבים לאנשים רבים ושונים. לאחדים היא תחביב ודרך להכיר אנשים. לאחרים היא דרך זולה להמריא לאויר. לרבים היא גם ספורט אתגרי בדומה למירוצי מכוניות או אווירובטיקה. עבור כולם, בכל מקרה, זאת דרך שקטה ונעימה לטוס בלי מנוע.
טיסה בדאון היא עבור האדם הצורה הקרובה ביותר למעוף הציפור. הדאונים, בדומה לציפורים המרחפות בלי להניע כנפיים, נישאים על ידי זרמי האויר ומרחפים בשקט בשחקים, לעיתים למשך שעות אחדות בכל פעם.
מכיוון שאין להם מנועים, הדאונים הם כלי טיס טהורים אשר נשארים מרחפים, תוך שליטה יחסית בתנועתם, בזכות האיזון התמידי והסיזיפי בין כוח העילוי הנושא אותם למרומים לכוח המשיכה המושך אותם לאדמה.

דמות איש הדאון
איש הדאון הוא אמיץ ונחוש, בעל כוח פיזי רב וקואורדינציה מעולה, טכני, דייקן, ממושמע, בעל רוח צוות, ובאותה עת מתחבר לאיתני הטבע. מצד שני הדאון נגרר אחרי האווירון הממונע, ורגישותו למשבי הרוח הופכת אותו לפסיבי, רגיש וסתגלני יותר. לכן הדאון האנושי חי כל העת כדבר והיפוכו, והוא שם את הדגש על חשיבה אנליטית וטכנית שתפצה אותו על מגבלות הדאייה. הוא חי את החירות האוירית, אך רואה בה אמצעי להגשמה בתחומים אחרים. לחווית הנפילה הפסיכולוגית יש עבורו משמעות דיאלקטית רבה.

יש הבדלים אחדים בין התנועה על פני הקרקע לתנועה באוויר. קיים שוני רב בין הרגלי תנועת האדם המקובלים לבין אלה של הטייס, המחייבים תפישת תנועה חדשה:
 
ראשית, התנועה על הקרקע יכולה להיעצר בכל רגע נתון, מבלי שיקרה כל נזק.
המטוס, לעומת זאת, נע ללא הרף כדי להמשיך ולשמור על תנועתו הבטוחה.
 
שנית, האדם הפשוט חי בסביבה מתוחמת על ידי הרים, נתיבים, בניינים, וכדומה, המגדירים את סביבת הפעילות.
התנועה באוויר אינה מתוחמת על ידי סימון מוחשי, והטייס נעזר במיכשור כדי למצוא את דרכו.
 
שלישית וחשוב מכול, האדם פועל בסביבה דו-מימדית בעיקרה, של אורך ורוחב.
הטייס, חייב תוך כדי כך להשתלט על תנועה גם במימד האנכי.


לכן המיומנויות הראשונה שחניך קורס הטיס נחשף אליה היא הצורך באיזון המטוס באוויר, שהוא סביבה תלת-מימדית מופשטת.
 
בסיוע המדריך נלמדת השליטה במטוס והופכת קלה, ודומה מאד למיומנות השליטה במכונית.
המטוס מעוצב כך שהוא מתאזן באוויר בעצמו, כמאזניים.
כאשר פחד הנפילה נשכח, חווית הטיסה המפצה הופכת את השליטה בתנועה בשלושה מימדים לטיבעית בתוך שעות ספורות.







 
 
 
המועדון בוידאו
 
 
מזג אויר בשדה
 

 
מפת הגעה לשדה
 

סרוק וסע - לחץ על הלינק  וסרוק את הברקוד ישירות ל GPS

כל הזכויות שמורות -  מרכז דאיה נגב. המועדון הינו עמותה רשומה וללא כוונות רווח
צור קשר
לייבסיטי - בניית אתרים